Vecka 34

Måndag idag som innebär en hel arbetsvecka med uppsats skrivande och även att jag idag går in i vecka 34 (: nedräkning deluxe nu! Känner av mer och mer i kroppen att det närmar sig, han håller på i magen mycket mer och känner av sammandragningar ibland, mysigt är det :)

Här är en summering och vecka 34 ifrån 1177:


Nu är fostret så moget att om förlossningen startar försöker inte förlossningspersonalen skjuta upp födseln.

De flesta barn som föds efter vecka 34 klarar sin andning bra och klarar sig utan kuvös. Men de är fortfarande ömtåligt och behöver oftast hjälp att hålla värmen och få i sig näring.

Vikten är uppe i ungefär 2,3 kilo och längden i 46 centimeter.

--------------------------------------------------

Har precis packat ännu en låda hemma, orkar inte så mycket mer än 1 låda i taget innan jag är helt slut och halsbrännan kör igång. Men 1 låda om dagen är bättre än inget ;) Alexander ska även hjälpa till massa denna vecka så vi blir klara, han är alltid hemma så sent efter både jobb och träning så hinns inte med. Men nu ska jag lägga mig i soffan hela kvällen, idol ikväll och även ensam mamma söker börjar ju som måste ses på TV3 play efter idol (:

Slänger in en bild på hur de ungefär ser ut i magen nu med (:






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback