Föreläsningsdag!

 
 
 
Idag har jag spenderat min dag på karolinen där vi har haft föreläsningar om kastastorfer, stora olyckor och om ambulans sjukvård. Måste säga att det var riktigt intressant för en gångs skull. En föreläsare berättade om internationell sjukvård och röda korset och hade själv varit med i andra länder där fattigdom, jordbävningar och andra påverkningar utifrån som gör att de individerna inte kan försörja sig med varken mat eller sjukvård. Såg massa bilder och det är så hemskt! Bara det att en sådan lätt sjukdom vi kan förebygga och bota här i sverige är dödligt i dessa länder på grund av att resurserna inte finns till och inte heller mat och vatten. Många gånger har jag tänkt på hur dåligt det kan vara här i sverige med vissa saker men herregud vad vi har det bra egentligen! Verkligen creed till de sjuksköterskor som åker ut och hjälper folk i andra länder, tror fasen jag någon gång under min karriär kommer vilja göra detsamma! :)
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback