Nu är det nära


Idag hade jag som sagt mitt sista prov på utbildningen för att se om jag är "redo" att gå ut i verkligheten själv som sjuksyrra. Och vet ni? Jag klarade det!! Helt galet va nära det är nu, om 2 och en halv vecka kan jag legitimera mig som sjuksköterska, äntligen är slutet här på riktigt. Nu har all nervositet släppt och efter idag känner jag mig faktiskt redo, va sjukt de är att lite bekräftelse kan få en att känna sig bra och tryggare :) 

Har även hunnit med att vara på öppna förskolan med mamma gruppen, så William fick lite aktivitet! 
Mammas stora kille! 

När jag var hemma igen kom efterlängtade Marie hit och William fick en försenad dop present, hur söt? 


Nu ligger både jag och William utslagnas soffan efter en intensiv dag. 




grattis! Själv gör jag mitt på torsdag, och dödligt nervös som jag är googlar jag andras erfarenheter ;)
Har du några tips inför det?

Svar: Tack så mycket! :) förstår din känsla, nu vet jag inte om du har på sjukhus eller kommun? Men stressa inte upp dig i onödan :) alla skrämmer upp en! Tips är att tänka ur ett helhets perspektiv även om det är en " specifik" uppgift man får. Vad jag har fått höra av examination är de inte själva " görandet" som är de viktigaste, misslyckas man man tex provtagning är de inte hela världen om du mött patienten väl och sett hela patienten ur denne sjukdoms tillstånd :) ! Tänk högt och va inte rädd för att fråga, var som om de skulle vara en kollega bredvid dig (: lycka till de fixar du!
Cassandra jonsson

2014-03-31 // 21:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback