Williams rutiner

Det är så skönt, vi har verkligen fått in rutiner nu i vardagen. Min duktiga kille! Dagarna ser ut såhär:

Vaknar mellan 6-7 för första målet för dagen, han skriker utan vaknar och är mys sjuk, pratar och skrattar. Alltid samma. Han får mat och är nöjd. 

Efter maten myser vi i sängen, busar och ännu mer skratt. Ibland somnar han om 1 h ungefär vid 8 tiden, ungefär 20-30 minuter. 

Andra måltiden blir runt 11-12 och efter de är de ännu mer bus. Han tar en förmiddags lur på ca 20 minuter. Sen är vi pigga och glada! 

Runt 2-3 är de dags för mat igen, mums! Sen är de full rulle med bus ( mycket bus och skratt på dagarna )

Vid 6 tiden är de åter igen mat och efter de blir de varannan dag bad och vi byter om till pyjamas :) här ibland blir de även 20 minuter vila. 

Mellan 8-9 blir de kvällsmat och efter de är de dags att sova! 

Senast halv 10 sover han som en stock i sin säng och sover hela natten fram till morgon maten. Ibland kan han vakna till lite lätt på natten, då får han komma över till vår säng där han somnar direkt som en stock! 

Nattningen är jag inte helt nöjd med, jag nattar honom i min famn och sen lägger honom i sängen, de bästa skulle vara att han somna själv, men han är väldigt mammig på kvällen. Men jag klagar inte ändå, älskar våra små rutiner och att somna själv kommer nog. 

Varannan dag har han " bajs dag" så är lätt att hålla koll på :) 

Visst kan de ibland bli annorlunda och rubbade rutiner, speciellt på helger men mer än ofta funkar de. 

Hur är era rutiner med era barn hemma? :) 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback