Bully

För någon vecka sedan såg jag på en dokumentär som handlade om mobbning. Jag fick tips ifrån Stinas blogg och även från Marie som hade sett den på svt. Jag brukar inte tycka om dokumentärer så mycket, men jag tänkte väl att jag skulle ge det en chans. 
 
När jag såg dokumentären gjorde det sjukt ont i hjärtat och själen. Man kan inte riktigt förstå att mobbning kan döda en människa. Mobbning har aldrig riktigt kommit mig nära, så jag kan inte föreställa mig eller ens försöka sätta mig in i situationen. Att se den dokumentären fick en att verkligen tänka till. Att vara 11 år och inte vilja leva mer, att hata sitt liv och till slut ta självmord, ska det ens få hända?! Jag tycker inte det spelar någon som helst roll vart i världen det sker, vi alla är människor och INGEN ska behöva få bli mobbad, någonsin. Fy,  blir bara arg av tanken. Jag har lovat mig själv, ser jag ett gäng barn/ungdomar mobba en ensam själ eller någon överhuvudtaget ska jag agera!
 
Jag tycker ni ska se dokumentären om ni inte redan gjort det, så får ni skapa er en egen uppfattning, ska inte avslöja allt. Här är en trailer.
 
http://www.youtube.com/watch?v=eUy2ZWoStr0





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback