Buss chaufförer

Alltså jag blev så irreterad idag på vägen hem från praktik och hämtat William. Går på bussen med barnvagn, för de första sänkte inte chauffören ned bussen så jag fick verkligen "trycka" upp vagnen. (Visst de kan jag stå ut med) men!! De kommer mer. Han satte gasen i bott innan man ens hunnit låsa fast vagnen, körde nog 20 km över vad han fick. En yngre kvinna kliver på bussen, ställer sig vid dörrarna och förstår inte att man inte kan stå där för då öppnas och stängs dörrarna hela tiden, vad gör inte chauffören då? Utan att be snällt eller säga till sol vanligt ställer han sig upp, skriker flytta på dig då! Och sen gör en ful grimas med både ansiktet och höjer handen i luften som om hon vore helt knäpp. Stackars tjej.. Han kör vidare skit förbannad och svor för sig själv såg de ut som i speglarna, och nu ännu fortare, jag kunde knåpat stå upp och vagnen kunde inte ens stå still med hjälp att bromsen! De hela slutar inte där heller utan när kag ska av bussen, bromsar han inte in i tid till hållplatsen utan ungefär tvärnitar och sänker åter igen inte med bussen så denna gången kunde jag inte gå av för att de var för stort glapp mellan buss och trottoar, så stod i dörren och vägrade göra något tills han insåg. 

Blir så förbannad, såna som nu borde verkligen inte få jobba med möte av personer eller dylikt. Vad tänker ni med? Jag vet också att man kan ha dåliga dagar men denna mannen känner jag ingen sen tidigare och hans dåliga dagar borde vara 7 dar i veckan isåfall.. 




Det där kan du skriva till karlstadbuss på facebook, så tar dom upp det med busschaffisen! Lär behövas också!

2014-03-19 // 15:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback