" jag finns här för dig"

Jag hittade denna texten i min gamla blogg som min käre sambo Alexander har skrivit, läste den och tyckte fasen den va bra! Hur ser ni på saken? 

------------------------------------/-//--------------

Folk pratar om hårda tider och klagar på att allting går fel - och varje person som har uttryckt orden som följer - Jag finns här för dig.. Finns ni verkligen där? 

Frasen "jag finns här för dig" är nog den mest överskattade och troligtvis också den mest använda mening i dessa sammanhang. Men vad menar just du när Du säger "jag finns här för dig"? 
Är du då här och stöttar mig mentalt, eller att du springer ner till affären för att köpa cola när jag inte pallar? Min syn på det är att ordet inte har någon egentlig innebörd, du menar alltså ingenting utav det. På vilket sätt skulle du vara ett mentalt stöd för mig? För erkänn, lyssnar du verkligen på vad man säger på riktigt eller lyssnar du för att det är en personlig obligation?

"Folk säger att dom bryr sig, att dom finns där osv. men det är ingen som gråter över mina räkningar, det är ingen som EGENTLIGEN bryr sig om att mitt sista nudelpaket i hyllan precis tog slut och att man inte har pengar när det är 15 dagar kvar till nästa studiebidrag, allting hamnar ändå på mig i slutändan"

--

Alla har sina egna problem, det vet vi alla, jag är likadan, men ändå kommer jag säga att "jag finns här för dig" - det gör vi alla.  jag är en person som du kan ringa och beklaga dig till när du är nere, personen som ger dig råd. Men varför ringer du och lägger dina problem på mitt samvete om du ändå inte tänker följa råden som jag ger dig? 
- Jag är inte här för dig, om du inte finns där för dig själv, och det är så det är.

När du satt sömnlös häromnatten så knullade din bästa vän med sin flickvän/pojkvän innan han/hon somnade. Några av dina polare dansade röven av sig på den lokala köttmarknaden och alla andra som någonsin sagt att dem finns där gör någonting annat.


Ska poängtera att jag inte syftar på någon eller någonting, utan jag redogör för er läsare till denna blogg hur det egentligen är, ni vet det, jag vet det.








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback