Gravidkilon.

Jag har inte pratat något om vikt i min blogg angående graviditeten, det har bara inte blivit så. Men tänkte skriva ett litet inlägg här om hur kroppen faktiskt förändras under 9 månader! Skriver om min kropp och hur det är/varit för mig, sen vet jag inte hur alla andra gravida känner ;p
 
Precis innan jag blev gravid hade jag börjat komma igång med min träning, på riktigt!  Jag hade som mål att bli riktigt fit inför sommaren, kanske inte just att gå ner så mycket i vikt men att bli tight. Jag vägde då 62,2 kg senaste gången jag vägde mig innan jag sätllde mig på vågen igen, gravid.
 
Här är två bild ungefär då jag vägde 62 innan graviditeten:
 
 
Nu när jag snart är fullt gången och ska ha beräknat om 3 veckor har jag gått upp 17 kg. Jag fick ärligt talat panik när jag ställde mig på vågen hos barnmorskan nu senast. Min barnmorska berättade att det är normalt att gå upp i vikt och att det är väldigt individuellt, vilket jag också förstår såklart. Sen är det ju inte så att just jag själv har gått upp 17 kg, utan det är ju mycket i kroppen nu som väger extra. Barnmorskan berättade att minst 8 kg av dessa har varit oundvikligt eftersom det är barnet, vattnet, moderkakan, ökad blodvolym etc. som väger. Men det är faktiskt inte hela världen! Jag har som mål att gå ner till 60 kg och det vet jag inte kommer vara några problem alls (: Allt som hänt under graviditeten och förändrat min kropp, är något jag skulle göra tusen gånger om för att det jag bär på är en miljon gånger vitkigare och mer världefullt. Vår lilla son, W ♥
 
såhär ser jag ut  idag i kroppen ungefär:
 
Tycker ni det syns att jag gått upp hela 17 kg? Ärliga svar tack :)
 




» Jonna

När jag och Lina såg dig i skolan i veckan sa vi båda två att det inte syns ett dugg att du är gravid om du står så att magen inte syns! Så jag tycker inte det syns att du gått upp 17 kg!! :P du är superfin som gravid!!!

2013-10-05 // 16:39:11

Finaste Cassandra. Visst syns det att du gått upp. Men både jag och Tim är rörande överens om att vi tycker du är mycket vackrare nu än du var tidigare. Du har alltid varit vacker men enligt min smak så hoppas jag inte du blir lika smal som innan. Det är min ärliga åsikt. Finaste du <3

2013-10-06 // 12:11:36

Du har alltid varit vacker kära "kusin".. Du är otroligt vacker som gravid, lika vacker som innan.. Och att du har gått upp 17 kg märks verkligen inte... Och dessa 17 kg kommrt du att gå ner när den efterlängtade lilla ängeln kommer.. Glöm aldrig att du är vacker! ❤️

2013-10-08 // 19:07:59

Det syns ju att du gått upp i vikt vilket är självklart när du har den lille där inne, men ser absolut inte ut som 17kg.. Du är jättefin! :) mycket rasar nog bort direkt han är ute.

Hör av dig när du har tid att ses, om ni kommit till ro i lägenheten nu osv. Kram

2013-10-09 // 01:47:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback