Utbildning och gravid.

I januari är jag helt klar med min utbildning som sjuksköterska och har studerat och kämpat i 3 år. Vår grabb kommer till världen den 27 oktober (om det blir som beräknat) och det gör alltså att jag inte hinner klart innan vi blir fler i familjen. Många frågar hur jag ska göra med min utbildning, men för mig finns det bara ett svar : jag SKA gå klart. Det handlar om en sån kort tid och vi är faktiskt två stycken som ska bli föräldrar. Jag anser att det är viktigt att båda föräldrarna har lika mycket ansvar och bara för att det inte är mannen som bär och föder betyder det inte att de har lika mycket ansvar, enligt mig. Vi kommer kämpa tillsammans och så länge det inte blir några allvarliga komplikationer så kommer jag ändå vara klar sjuksköterska i januari, det kommer gå alldeles utmäkt (:
 
Jag tror att om man går in med en inställning och ger sig fan på att man ska klara det, så tror jag att man gör det. Som sagt, det handlar om en kort period och hade det varit längre kanske jag hade tänkt om. Vi är en familj och vi stöttar och hjälper varandra ♥
 
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback