Graviditetsbeskedet.

Hade tänkt att ha lite små ämnen några dagar framöver för att få ihop och sammanställa tiden att vara gravid fram tills nu. Så tänkte såklart börja med att berätta hur det var att få beskedet, att veta att vi hade skapat ett barn!
 

21 mars :
Det var en torsdag, jag var hemma hela dagen och packade och städade eftersom att jag och Alexander skulle åka till Mikaela i Trysil dagen därpå. Jag fick en tankeställare under dagen att jag skulle ta ett graviditetstest, eftersom att vi skulle dricka i helgen, det var bara en instinkt. Jag hade förvisso haft ont i brösten tidigare, men inte haft någon tanke på att det kunde vara graviditet. Jag ville helt enkelt bara vara på den säkra sidan så att säga. Alexander var inte hemma utan på jobbet, men jag hade sagt till honom att jag skulle ta ett test, men att :Jag vet att jag inte är gravid, vill bara kunna slappna av, du vet. Det var vad jag sa. Så jag gick in på toan och kissade på den där stickan, och den visade såhär:
 
Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen, vad jag skulle tänka. är det sant? kan jag få barn? klarar vi det här? behåller vi? Jag hann nog tänka tusen tankar innan jag fattade vad som verkligen hände. Känslorna som kom var väldigt olika, Glädje, förvirrad, orolig, kärlek, splittrad, överväldig, magiskt. Allt detta hann jag känna och tänka på 1 minut. tårarna forsade ner för kinderna och jag satt där. Alexander jobbade ju som sagt, jag smsa att vi var tvunga att prata. Jag ringde. Han svarade inte. Jag fick PANIK. Efter någon minut ringde han upp mig (det kändes verkligen som en evighet) och jag sa att jag var gravid, att vi var gravida. Han gick in i chock,inte så konstigt kanske. Han kläckte ut sig : Ja men då vet vi att vi kan få barn. Ingen av oss tänkte klart. Han var givetvis tvungen att fortsätta jobba så vi sa att vi får prata när vi ses på kvällen. Vi bestämde oss för att ta ett nytt test dagen efter, vi trodde verkligen inte på det. Vi tog ett nytt test dagen efter och de visade såklart positivt det också. Vi skulle ju denna dagen åka till Norge, så vi sa att vi måste smälta detta. Vi åkte iväg och lät oss själva tänka och försöka förstå allting. Men vi var lyckliga och rädda på samma gång! <3
 




Fint skrivet! :) <3

2013-06-02 // 20:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback