Att vara gravid

Idag tänkte jag skriva om hur det är att vara gravid och om hur jag mår :)
 
Som sagt, jag hade ingen riktigt klar bild om att jag var gravid när jag tog testet. Det hade gått 2 månader sen jag hade fått min mens. Det var dock inget ovanligt eftersom att den varit väldigt oregelbunden sen jag slutade med mina p-piller. Jag hade också som jag skrev, börjat få ömma bröst men det var inprincip det. Jag hade alltså inga specifika symtom mer än ömma bröst.
 
Sedan jag fick reda på att jag var gravid har jag mått kanon! Jag har nog haft tur hiltills. De vanligaste är ju:
  • Illamående
  • kräkningar
  • utebliven mens
  • trötthet
  • ökad känsel för dofter
  • ökad urinmängd
  • blödning
  • Ökad kroppstemperatur
  • Ömma bröst
Så de jag kände var ju alltså ömma bröst och såklart utebliven mens. Men ju längre tiden har gått har jag även varit väldigt trött, tröttare än vanligt. Att gå och kissa på natten har blivit en rutin för mig, förut har jag nog aldrig någonsin behövt gå på toa på natten. Men det är nog det.  Hoppas på att det fortsätter såhär bra. Nu vill jag bara att det ska hända lite mer, att jag ska få känna lill killen där inne ♥
 
Föresten, går in i v. 20 idag, välkommen!
 





Min snygging och mosters pojk ligger i magen och väntar på att få komma ut:)

2013-06-03 // 16:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback