Öland

Nu är vi hemma efter 4 härliga dagar på öland tillsammans med svärmor Anneli, Tim, Andreas, Daniel och Ellie. Vi kom till Öland vid 12 tiden på onsdagen och då packade vi upp och såg oss omkring lite. Tog dagarna som dem kom och första dagen gick vi runt i Borgholm och vi spelade även minigolf.
 
Andra dagen (torsdag) så var det fint väder och vi bestämde oss för att dra till Ölands djurpark. Vi såg alla fina och facinerande djur, badade på vattenlandet som fanns och åkte även lite karuseller vid tivolit (: Jag kände mig verkligen som en 10 åring igen!

 
På fredagen åkte vi och besökte Borgholms slott, vi tänkte oss även gå in till solidens slott men det kostade och vi kände att det inte var värt att betala för att se kungens "paradis". Räckte gott och väl med Borgholms slottet som var himla fränt! Senare drog vi även vidare till stranden där vi solade,badade och hade det mysigt.
 
 
 Sista dagen gick vi i alla små butiker som fanns, det är så mysigt och det är nästan som att vara utomlands bland alla stånd som finns och atmosfären gör det ännu bättre. Fick ett par jättefina skor av svärmor och tim till lill killen, vi köpte även skylten "prins" som jag velat ha länge nu och jag fick mig även ett par nya örhängen (: Vi avslutade sista dagen med god glass och även en stund på stranden innan vi drog oss hem till Karlstad.
 
 
Har alltså haft det så himla bra, har ätit ute varje dag, god mat,inte behövt tänka på varken ekonomin,sysslor eller dylikt utan vi har unnat oss och bara varit. Vi ska deffenitivt tillbaka! :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback