Förlossning

Idag var vi på första föräldrarkursen, det var väldigt givande :) vi pratade om förlossning, smärtlindring och även om hur vi tänkt kring föräldrar ledigheten. Spännande att höra hur andra par tänker och hur de ser på allt :) jag har faktiskt inte några speciella krav eller förväntningar på förlossningen. Jag vill ta det som de kommer och vill såklart göra de bästa för att vår son ska komna ut. Tycker inte om tanken att planera exakt vad jag vill ha för smärtlindring osv eftersom jag inte har en aning om hur min kropp kommer hantera den smärta som kommer vara. Jag tar det efter hand:) många frågar om jag ska skriva någon förlossnings förberedelse, men jag kommer ta det som de kommer som sagt :) jag är rejält påläst iallafall och har med mig en del från min utbildning så det är en trygghet.

Lite komiskt med de hela, fråga min kära Alexander hur han vill att det ska vara och hans berättelse Löd : jag tänker mig att vi åker in 9:00 till förlossningen, han kommer ut 9:30, ronden för läkarna är vid 16:00 så vi får träffa läkare. Då har de gått 6 h ( man ska vara kvar i 6 h efter födseln och även träffa läkare) sen går vi till patienthotellet så kan vi se på tv!

Haha, ironi i det hela men de lät fan inte dåligt alltså ;)






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback